Meer zoekverkeer met SEO

Resultaat gericht seo bedrijf met bewezen seo diensten voor lokale, landelijke en internationale bedrijven, e-commerce webshops en blogs.

SEO

Het algoritme van Google houdt rekening met duizenden signalen bij het evalueren van een pagina om te bepalen waar deze moet worden gerangschikt voor een specifieke zoekopdracht van een gebruiker.

Als we het hebben over rangschikkingsfactoren, identificeren we eenvoudig welke groepen signalen de meeste invloed hebben op hoe goed een stuk inhoud presteert in Google Zoeken.

Vanuit jouw perspectief stellen we vast welke aspecten van de inhoud, website en reputatie je kunt verbeteren om de mening van Google over je inhoud het meest effectief te versterken en zo een hogere positie in de zoekresultaten te krijgen.

In het kort verdelen we de rangschikkingsfactoren in on-page en off-page signalen:

On-page factoren zijn signalen die Google op een pagina van je website leest. De signalen die Google hiermee leest heb jij in beheer en zijn dus het makkelijkst om goed te krijgen.

Off-page factoren zijn onder meer de signalen die door Google worden gelezen van websites van derden. Deze signalen bestaan voornamelijk uit links of vermeldingen van jouw pagina’s op sites van andere mensen of op social media profielen.

Wij zijn gespecialiseerd in vergaande zoekmachineoptimalisatie waarmee je beter gaat scoren op trefwoorden waarop je beter wilt worden gevonden. Bovendien zijn we door onze ervaring zeer snel en ben je dus altijd goedkoper uit dan bij andere partijen. Je krijgt altijd meer dan waar je voor betaald!

Wat je moet weten:

  • SEO staat voor Search Engine Optimisation/Zoekmachine optimalisatie
  • Er wordt een onderschied gemaakt tussen On-page SEO en Off-page SEO. Inhoudelijke, visuele, technische en server optimalisatie (On-page) en effectieve zoekmachine marketing campagnes (off-page)
  • Er zijn diverse CMS content management systemen zoals Magento, WordPress, Grav CMS, maar ook Lightspeed eCom en Shopify. Wij hebben expertise in vrijwel alle CMSen. Zoekmachine optimalisatie gaat met het ééne cms sneller dan met het andere cms.
  • SEA is geen SEO. SEO genereert organische bezoekers in de onbetaalde zoekresultaten . Search Engine Advertising genereert meer bezoekers door te betalen.

Wat is SEO?

SEO is het optimaliseren van posities in de zoekmachines. Een structureel, (vaak) traag maar vruchtbaar proces van verschillende handelingen, metingen en opvolgingen. Met SEO probeer je te begrijpen hoe het Google algoritme een website beoordeeld, je houdt rekening met verschillende factoren die constant in beweging zijn. Belangrijk tijdens dit proces van optimalisatie is de gebruikservaring van uw bezoekers, juist daarom is het belangrijk dat uw SEO campagne professioneel en toekomstgericht wordt uitgevoerd.

Overigens is het belangrijk om te begrijpen dat een hogere positie in Google niet vanzelfsprekend het doel van SEO moet zijn. Meer kliks via de huidige zoekwoord posities, een lager bounce percentage of verbetering van de algemene online reputatie zijn evengoed redenen om voor SEO te kiezen.

Hoe werkt seo?

Zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat Google een website beter kan lezen (Opmaak en architectuur) en een betere gebruikerservaring voor website bezoekers. Een krachtige basis betekent doorgaans minder kosten, denk daarbij aan snelle hosting, een gebruiksvriendelijke website en uniforme huisstijl. De zoekwoord posities in de zoekmachines worden bepaald door verschillende factoren:

  • Server Configuratie: Iedere milliseconde telt. Volgens de Google richtlijnen is de ideale laadtijd van een webpagina 300 milliseconde of minder. De server huist een aantal modules waarmee het formaat van een webpagina gecomprimeerd word en dus de laadtijd gunstig beïnvloed. Zowel de server locatie, server hardware, server software en server configuratie zijn belangrijke middelen om uw website positie te verhogen.
  • Website Architectuur: De architectuur of opbouw aan zowel de achterzijde als de voorzijde van een website bepalen gedeeltelijk het succes van een website in de zoekresultaten of het behalen van doelstellingen met betrekking tot website bezoekers. Denk hierbij aan de navigatie binnen een website en bijhorende pagina´s, is de opbouw van inhoudelijke informatie begrijpelijk voor jou als specialist, maar ook als potentiële klant? Marktonderzoek, analyse van bezoekerspaden en goede informatie verzameling is cruciaal om een heldere architectuur te bieden. Om verschillende informatie inzichtelijk te maken voor Google, wordt gebruik gemaakt van schema opmaak en tags, hiermee onderscheid een website zich op verschillende posities in de Google producten. Google maakt overigens gebruik van zogenaamde spider robots die met een technisch goede website beter kunnen bepalen waar de inhoud van een website over gaat.
  • Website Content: De informatie/teksten op een website kunnen op tal van manieren geschreven en gestructureerd zijn. Met behulp van html is het mogelijk om tekst duidelijker te maken voor zowel de zoekmachine robots en website bezoekers. Aan de hand van content en de leesbaarheid, maar vooral ook bruikbaarheid van content bepaald een zoekmachine waar een website over gaat. Het basisprincipe met content is de relevantie van de tekst in verhouding tot hetgeen de bezoeker via de zoekmachine zoekt. Klikt een potentiële bezoeker op jouw link in de zoekmachine en sluit dit inhoud vervolgens aan op wat diegene zoekt, dan is pagina dus relevant voor zowel de zoekresultaten als de websitegebruiker.
  • Gunstige Signalen: Je online reputatie bestaat uit een samenhang van factoren. Met gunstige signalen wordt niet alleen “links naar je website” bedoeld. De internetter van vandaag is niet meer alleen op zoek naar informatie over je product, maar juist naar de totale vertegenwoordiging van je merknaam op het internet, informatie is zo toegankelijk dat je juist op die toegankelijkheid moet inspelen. Denk daarbij aan betrokkenheid met je potentiële doelgroep of de juiste timing in contactmoment, omdat de hedendaagse internetter steeds sneller in beweging is en makkelijker toegang heeft tot je online reputatie. Wij zijn overtuigd dat SEO en linkbuilding een creatief en innovatief proces is. Natuurlijk zijn er saaie en herhalende dagtaken, maar met een frisse insteek en gedegen onderzoek is het mogelijk om je doelgroep op internet op verschillende creatieve manieren te benaderen en daarmee voor positieve signalen te zorgen.

Deze factoren zijn een beknopte samenvatting van de kern van onze werkzaamheden. Google is continue in beweging waardoor ervaring, analyse en testen de enige manier is om alles 100+ factoren positief te blijven beïnvloeden.

Wat kost SEO?

SEO kosten verschillen enorm van website to webshop. De basis zoals server, code-base, cms en on-site factoren, zijn een cruciale factor in de tijd en middelen die het kost om een website te optimaliseren.  Daarnaast is de geschiedenis van een domeinnaam en bijhorende website belangrijk bij het vaststellen van de tijd, werkzaamheden en middelen om de SEO doel te realiseren.

SEO kosten

Het is een misvatting dat websites die hoog in Google staan ook het hoogste (maand) budget besteden. Google is gericht op user experience, dat wil zeggen dat Google haar gebruikers op ieder moment van de dag de meest relevante zoekresultaten toont. Wel is het zo dat met SEA, ofwel Search Engine Advertising, posities in advertenties geveild worden, maar dit is onafhankelijk van de organische zoekresultaten in Google en vereist een onafhankelijk maandbudget. Naast hogere posities in de zoekmachines heb je met SEO dubbel voordeel doordat je website op uiteenlopende zoektermen en -zinnen gevonden word en de gebruikerservaring aanzienlijk verbeterd wordt voor nieuwe en terugkerende bezoekers. We kijken dus niet alleen naar keyword posities, maar ook naar de huidige prestaties van uw webpagina’s.