Meer verkoop met conversie optimalisatie

Ervoor zorgen dat uw website converteert, moet een belangrijke prioriteit zijn voor uw e-commerce webshop. Wij zijn gespecialiseerd in het perfectioneren van dit proces om ervoor te zorgen dat uw website de best mogelijke ROI oplevert.

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is het proces waarbij wijzigingen in uw website worden aangebracht om de verhouding tussen sitebezoekers en klanten te verbeteren.

Conversieratio Optimalisatie (CRO) is essentieel voor het verhogen van de verkoop, doorklikpercentages en andere ongedefinieerde doelen zonder de hoeveelheid verkeer naar uw website te verhogen.

De resultaten van de conversieratio hebben ook invloed op de ROI van elke verkeersbron en campagne die u uitvoert; dus hoe hoger uw conversieratio, hoe beter uw ROI zal zijn.

CRO verbetert bijna elk ander aspect van digitale marketing door de waarde van uw website voor elke bezoeker te vergroten. Met conversie optimalisatie gaan we aan de slag met het voortdurend testen van frontend website wijzigingen om permanente verbeteringen te kunnen doorvoeren. Op deze manier zou u, zelfs als u zou besluiten om over vier jaar een hele nieuwe website te bouwen, de resultaten van alle tests die nu zijn uitgevoerd nog steeds behouden en kunnen gebruiken. De informatie zou nog steeds een kennisbank zijn van optimale praktijken die nuttig zijn voor uw volgende onderneming.

Wat is conversie optimalisatie?

Voorbij zijn de dagen dat het voldoende was om alleen een website voor uw bedrijf te hebben. Nu meer bedrijven ervoor kiezen om online te werken, moeten websites worden geoptimaliseerd om resultaten te behalen. Conversie-optimalisatie helpt bedrijfseigenaren om dit te bereiken.

Conversie-optimalisatie is het proces waarbij het ontwerp van een website wordt verbeterd in overeenstemming met concepten die ertoe leiden dat bezoekers de gewenste acties ondernemen, zoals het plaatsen van een bestelling of het aanmelden voor een service.

Waarom is het belangrijk voor uw bedrijf?

Voor bedrijven die SEO- of PPC-strategieën gebruiken voor hun digitale marketingcampagnes, zijn doorzoekbaarheid en zichtbaarheid niet effectief als ze geen winst voor uw bedrijf opleveren. Met conversie optimalisatie kunt u bepaalde ontwerpelementen en praktijken implementeren om websitebezoekers te beïnvloeden om zaken met u te doen. Bovendien omvat het proces dat door deze optimalisatiemethode wordt gebruikt, praktijken die werken om uw online aanwezigheid als geheel te verbeteren.

Het compacte team van ontwerpers, ontwikkelaars, projectmanagers en marketingexperts van Webs SEO zal nauw met u samenwerken om u de beste oplossingen voor uw bedrijf te bieden. We zullen het juiste systeem voor het optimaliseren van de conversieratio bedenken dat het beste bij uw strategie past.

Voorbeelden van conversies:
  • Een product van de website kopen
  • Offerte aanvragen
  • Abonneren op een dienst
  • Aanmelden voor e-maillijsten
  • Een account aanmaken
  • Een product aan de winkelwagen toevoegen

5 manieren waarop conversie optimalisatie SEO positief beinvloed

Hoewel het niet per se direct gerelateerd is aan het aantrekken van organisch websiteverkeer of het rangschikken op een resultatenpagina van een zoekmachine (SERP), heeft optimalisatie van conversiepercentages duidelijke voordelen voor SEO. Denk daarbij aan:

Verbeterde klantinzichten

Door conversiepercentage te optimaliseren, kunt u uw belangrijkste doelgroep beter begrijpen en ontdekken welke taal of berichten het beste aansluiten bij hun behoeften. Het succespercentage optimalisatie kijkt naar het vinden van de juiste klanten voor uw bedrijf. Het aantrekken van meer mensen heeft geen zin als het niet de juiste mensen zijn!

Betere ROI

Een hogere conversieratio betekent dat u meer van uw middelen verdient. Door te bestuderen hoe u het meeste uit uw acquisitie-inspanningen kunt halen, krijgt u meer conversies zonder dat u meer potentiële klanten hoeft binnen te halen.

Betere schaalbaarheid

Hoewel de omvang van uw doelgroep mogelijk niet schaalt naarmate uw bedrijf groeit, kunt u met CRO groeien zonder dat uw middelen en potentiële klanten opraken. Het publiek is niet oneindig. Door meer browsers in kopers te veranderen, kunt u uw bedrijf laten groeien zonder dat u zonder potentiële klanten komt te zitten.

Betere gebruikerservaring

Wanneer gebruikers zich slim en verfijnd voelen op uw website, blijven ze vaak hangen. CRO onderzoekt wat er op uw site werkt. Door het nemen van wat werkt en uit te breiden op het, krijg je een betere gebruikerservaring te maken. Gebruikers die zich gesterkt voelen door uw site, zullen er meer mee bezig zijn – en sommigen kunnen zelfs evangelisten voor uw merk worden.

Verbeterd vertrouwen

Om ervoor te zorgen dat een gebruiker zijn creditcard, e-mail of andere persoonlijke gegevens kan delen, moet hij de site echt vertrouwen. Uw website is uw nummer één verkoper. Net als een intern verkoopteam, moet uw site professioneel, hoffelijk en klaar om alle vragen van uw klanten te beantwoorden zijn.

Belangrijkte termen binnen conversie optimalisatie

Veelgestelde vragen Antwoord
Wat is een conversie? Een conversie is een term voor een bezoeker die een websitedoel voltooit. Er zijn twee soorten conversie: macroconversie en microconversie. Macroconversie kan bijvoorbeeld het doen van aankopen zijn en microconversie kan het aanmelden voor een nieuwsbrief zijn.
Wat is de conversieratio? De conversieratio van een website is het percentage dat wordt verkregen door het aantal keren dat een gebruiker een doel voltooit, gedeeld door het verkeer van een website. Dit kunnen veel acties zijn, van een e-mail aanmelding tot het kopen van producten.
Wat maakt een succesvolle optimalisatie? Succesvolle optimalisatie vereist duidelijk gedefinieerde doelen. Het is nodig om te definiëren wat er op welk deel van de website moet worden geoptimaliseerd, met welke middelen en voor welk type consumenten. Hiervoor is een gedetailleerde voorbereiding nodig om tijd en geld te besparen en natuurlijk om nauwkeurige resultaten te krijgen.
Wanneer moet CRO worden gebruikt? CRO (conversieratio optimalisatie) moet elke keer worden gebruikt wanneer verwacht wordt dat dit zou helpen om de gewenste doelstellingen te bereiken. Het is een iteratief proces en elke iteratie vergroot de kans om die doelstellingen te bereiken.

Voordelen van conversie optimalisatie

1. Een beter perspectief op het gedrag van de klant – Dit is een voorwaarde voor elke andere actie ter verbetering van de bedrijfsvoering. Het is cruciaal om te weten welk type klant we benaderen en wat hun behoeften en eisen zijn.

2. Helpt bij het werven van meer klanten – Verbeterd website-ontwerp en bruikbaarheid, als gevolg van conversie optimalisatie, leidt tot een betere aanpassing aan de behoeften van de klant, wat resulteert in een groter percentage klanten dat besluit een aankoop te doen.

3. Verbeterde gebruikerservaring – Gebruikers hebben de neiging om meer tijd op de website door te brengen waar ze vertrouwd waren met de functies van de website en dat kan uiteindelijk tot aankoop leiden.

4. Voordeel ten opzichte van de concurrentie – Soms waarderen bedrijven conversie optimalisatie niet zoals ze zouden moeten. Dat biedt hun concurrentie een enorme kans om daarvan te profiteren.

5. Verbeterde schaalbaarheid – Conversie optimalisatie maakt groei mogelijk met beperkte middelen en inzicht in het publiek.

6. Maximaliseert het gebruik van het huidige websiteverkeer – Conversie optimalisatie gebruikt het volledige potentieel van het huidige websiteverkeer en vereist slechts een initiële investering in de optimalisatie.

7. Verbeterd rendement op investering – Het analyseren van het omgangsproces met de klanten kan leiden tot een grotere conversie zonder de noodzaak om meer klanten aan te trekken.

8. Een stijging van de winst – Het is belangrijk om de optimalisatie altijd te blijven verbeteren, aangezien de concurrentie dat ook zal proberen. Kleine stapjes kunnen op de lange termijn geweldige resultaten opleveren.

9. Verbetering van de reputatie van het bedrijf – Het is cruciaal dat de website er authentiek uitziet. Klanten moeten er vertrouwen in hebben, anders doen ze geen aankoop.

10. De levenslange waarde (lifetime value) van de klant verhogen – Een goede conversie optimalisatie leidt meestal niet alleen tot een enkele aankoop door een klant, maar leidt ook tot meer aankopen in de toekomst.

Conclusie

Conversie optimalisatie is een geweldig systeem voor een snelle stijging in conversiepercentages van de website. Het geeft inzicht in echt gebruikersgedrag. Statistische informatie over de markt kan deze informatie niet geven. Benadrukt moet worden dat dit proces moet worden geverifieerd en herhaald om de best mogelijke resultaten te behalen. Zonder uitvoerig testen kan het tot fouten leiden, zoals fouten die optreden bij het analyseren van statistische informatie. Als conversie optimalisatie goed wordt gebruikt, zal het de huidige activiteiten van elk bedrijf verbeteren en een goede koers uitzetten voor toekomstige verbeteringen.